12 MARCH 2011 - part 2 -


Tepat lepas solat Isyak kiteorg bergerak ke rumah pengantin pompuan.Mase sebelum bertolak tu..punyalah penat gila aku rase.mcm nak pitam pun ada.dh la petang tadi kena hujan.Pastu dlm homestay plak bising ngan budak2 dok berlari la..menjerit la...berebut toilet nak mandi la..perrghh..rimas gila..mase ni mak aku tak smpai2 lagik.dia g kat spital adik aku yg bongsu (ateh) kat Jasin..sesat katanya.perrghh..aku dh jem dh."takpe la abg,abg siap je dulu"...kata2 semangat dari PA aku iaitu Kakza dan Makteh.Kakza ngan Makteh ni la yg bnyk tolong aku dari segala segi.Nak nak kakza tu..padahal jiran aku je..tapi dia nyer pertolongan mmg KELAS A.

Mase nak ke umah pompuan tu..aku naik kete dgn sekeluarga.Kakza plak bg aku takut..."abang...jgn malukan org pahang tau".perrghh...start dh aku cuak...aper da kakza ni....baru je nak rileks2 sket...penat pun tak ilang lagik ni....dh bg aku takut.Laki dia plak ckp..."jgn salah sebut mase tok kadi akad nnti tu sudah...ni dh hafal ke blom?"Satu lagik soklan yg wat aku makin cuak...meter cuak aku dh naik dh ni..hampes btol..aku paling tak suka kalo time2 aku takut dan aku buat2 cool..datang plak soklan2 cmtu....secara AUTOMATIKNYA SAKIT PERUT dan nak TERBERAK!!

Dah la dengan tak makan aper2pun tadi.Last makan pun kul 5 petang..tu pun kat Tangkak.Perut dah masuk angin dh ni...campur plak SAKIT PERUT yang biasa aku kena kalo time CUAK ni."Abg,cepat la baca ape bende yg tok kadi nak soal tu..." Kakza ckap kat aku....aku pun..wat2 cool la...ala..al-fatihah..mengucap...istigfar..selawat...tu je aku jawap..Pastu tibe2 aku blank...kahkahkahkahhhh...."Kakza...istigfar tu cmner ek mula2....Arrrgghhhh sudahhhhh!!!Semua surah dh tunggang terbalik aku baca dlm kete tu..al-fatihah yg terlebih terer ni pun dh gagap semacam dh..suara dh bunyi lain dah.kahkahkah...lawak gile time ni....."cepat abg...minum air ni...rileks..rileks.AKu pun minum air suam tu...smbil mendiamkan diri utk menenangkan otak.Tu pun blom try baca lafaz akad nikah tu lagik..aku mmg sengaja taknak baca...kang kalo aku baca...ader tunggang terbalik plak....dalam hati aku...gamble je la...aper ade hal...kalo takleh sekali...dua kali..takleh dua kali...3 kali.kahkahkahkah.......


PA sedang membetulkan sampin.

Sampai je umah pompuan....familyku di sambut dgn meriah sekali....terus menuju ke berandar utk disoal jawap bersama tok kadi.Mase sampai tu...terasa aku ni hensem,macho dan serta cool......Tapi btol la..bukan aku je rase cmtu..malah sedara mara aku..dan mmber2 aku pun ckp aku hensem mlm tu...tak caye tanya bini aku..Kali ni aku cayelah org kata aku hensem.kalo tak...sori aku nak caye....semua tu hanya kutukan je...hahahaha..


Mcmni cakap tak hensem lagi?ok la tu..


Dengan sekali lafaz...akhirnya aku telah SAH menjadi SUAMI kepada ISTERI ku.Perrghhh...tgkkkk...sekali lafaz...tarak goyang punya otai pahang.hahhahahaa...Segala surah yg tok imam suh aku baca..semua cun je...siap aku plak soal tok imam.hahahahahaha.....


Tok Kadi :Cuba kau tgk pen ni..agak2 kau berapa harga sebatang?



Tok Kadi : Cuba tgk ni..apa dia tulis?mata tok tak bape nak nampak ni


Isteriku yang SAH


Cincin dari Encik Habib Jewel's


Lepas family semua makan...aku tak makan lagik tu...kena bersiap berarak plak.HAH??ada berarak plak?ingatkan esok...baru je nak melantak...dh la kebulur tahap cipan dh ni..adeh....bersiap la aku...Inilah Hasilnyer.....



Pakaian adat Melaka. SANGGUL LINTANG
(sekali mcm ali baba )




Malam 12/3/2011


Cantik tak?

5 Panel Pengkritik's:

Juriah said...

mesti la cantik..kihkihkih...

stickynote said...

perghhhhhhh siap ada sambung2 lagi neh..bab ensem dan macho tu aku kena bca 2x.mcm ssh sket nk fhm..percaya apatah lagi kahkah..

p/s: oit ubah la setting comment tu..mls ler nk taip verification word tiap kali komen..

thebotak's said...

nk ubah cmner..aku mane reti..hahahha

stickynote said...

ngda2 tak reti.tukar skinz reti ja..tp smart ler header hang ats tu hehe

Sharinginfoz said...

ceria betul situasi kat sinim thanks for sharing

Recent Posts

Recent comments