H U T A N G



Hutang atau dalam bahasa inggerisnya DEBT.Peerggh...rupanya jangkaan aku meleset pada zaman study dulu..Bile zaman study dulu-dulu aku selalu tgk mmber2 dok berhutang.Berhutang ngan kawan la..ngan sedara la..tapi masa tu aku selamat lagi coz aku tak berhutang.TETAPI....

Hahahaha..TETAPi...bile start keje ni...dh mula pandai berhutang dah..Hampes btol..Kalo hutang ngan pijah tu standard la...ala..tu pun berkire takat Rm10...hahaha..Tapi kali ni hutang tak main la RM10..tapi berpuluh ribu....tu diaaaaa...PULUH RIBU RINGGIT MALAYSIA tu...agak2 smpai bila la baru leh bebas hutang ni kan...??

Macam mmber2 aku yang dpat keje gomen tu maybe selamat la..leh wat loan pastu langsaikan hutang2 yang sedia ada.Tapi still berhutang gak kan...??Tapi aku tgk kebanyakkan mmber2 aku yang keje gomen..lagik la banyak berhutang...ye la..nak wat loan bukan main senang...mmber aku yang spm je pun...leh wat loan smpai hampir RM100 ribu...peergghh..cmner la dia nak membayarnya kan..dh la gaji kecik..Maybe ada hikmahnya gak keje swasta ni...sebab susah nak wat loan..so,risiko kecik sket la.

Tapi aku.....???Hahahaha..jgn di kata la hutang aku...meh kite kire bersama-sama...

Loan Rumah = RM 110,000
Loan Kete = RM 72,000
Loan PTPTN = RM 27,000
Loan Mara = RM 900
kad Kredit = RM 3000
Cosmo = RM 3400
Celcom = RM 1800
Saman = RM 900

TOTAL = RM 219,000.00

hahaha....maner banyak pun...duit dalam poket sekarang pun ada RM20 je...Ni baru Otai...hahahahaha

2 Panel Pengkritik's:

stickynote said...

hahaha nak gak letak nama aku jadik along bergerak hg tu kahkah..

epalejau said...

hahaha..pijah memang murah ati..jangankan utang..ang mintak terus pun sepuloh hinggit tu pun, dia sukarela je bagi..

wah, 219k? hartawan la ang. sedekah kat aku siket.

Recent Posts

Recent comments